Wednesday, January 26, 2011

penciptaan


aku dicipta untuk menyembah Yang Maha Esa,
aku dicipta untuk mengenal Yang Maha Berkuasa,
aku dicipta untuk beribadah kepadaNya,
aku dicipta untuk selalu memuji serta berzikir padaNya.

aku dicipta untuk memahami agamaNya,
aku dicipta untuk mengenal RasulNya serta ahlul bait rasulNya,
aku dicipta untuk menyintai mereka(Nabi Muhammad serta Ahlulbait baginda saw),
aku dicipta untuk sentiasa berselawat kepada mereka.

aku dicipta untuk menjadi seorang yg beramal kebaikan,
aku dicipta untuk mentaati & menyayangi kedua ibu-bapa,
aku dicipta untuk melaksanakan kebajikan,
aku dicipta untuk berbuat baik sesama manusia.

aku diberi akal untuk mencari kebenaranNya,
aku diberi otak untuk menyimpan ilmu-ilmuNya,
aku diberi mata untuk melihat isi kitab Al-Quran,
aku diberi mulut untuk berbicara yang baik serta membaca kitabNya ( al-Quran ).

aku diberi tubuh untuk melakukan ibadah kepadaNya,
aku diberi tangan untuk menadah doa serta keampunan kepadaNya,
aku diberi hidung untuk bernafas serta mensyukuri nikmatnya yang luar biasa,
aku diberi telinga untuk mendengar dan memahami kalimah2Nya.

penciptaan diriku tentu ada pasangnya,
Adam dan Hawa hidup bersama di bumi ciptaanNya,
meneruskan kehidupan serta beribadah kepadaNya,
menjadi kewajiban hamba yang bertakwa.




No comments:

Post a Comment