Monday, January 31, 2011

demam > apa tue ??


hari nie......demam
xselesa ckit...badan rasa lemah, kepala pusing je ( pening ), hairan kan....
knp demam blh berlaku....????

Doktor penah cita yg aku nie, spesies antibodi lemah....
suhu badan aku lain dari manusia lain.....
hehe...ntah la...mgkin nie dah nasib aku sebagai hambaNya...aku berserah tp bukan menyerah kalah...

doakan aku sihat semula.....ye !!!

kat cnie aku letak kan ckit cita sal penyebab demam,
kalau korg nak tau....baca la ea....

Demam adalah tindak balas normal badan terhadap sebarang jangkitan dan penyakit-penyakit
lain. Ia bukanlah satu penyakit tetapi gejala yang selalunya menandakan anda mempunyai
penyakit-penyakit yang ringan (tidak serius). Suhu badan normal adalah 37°C, jika melebihi
tahap ini anda akan disahkan demam.

• Ia biasanya berkaitan dengan jangkitan virus seperti selsema, sakit tekak, sakit telinga,
cirit birit, denggi, dan HIV.
• Jangkitan bakteria seperti radang appendiks, jangkitan pada paru-paru (pneumonia),
batuk kering (TB) dan jangkitan pada selaput otak (meningitis)
• Demam malaria
• Penyakit sendi
• Ubat seperti antibiotik dan sebagainya
• Barah

No comments:

Post a Comment